Bejelentkezés

Esemény dátum:
szo., 2011-02-05

Az első nap!

Csapatunk ezen a napon igen korán ébredt, majd indult útnak (4.30-kor Dobozról) mivel még igen sok kilométer volt hátra. ElÅ‘ször is el kellett jutnunk Biharfüredre. Oda 7 órára meg is érkeztünk majd egy rövid szerelés igazítást követÅ‘en elindult a Bihargós különítmény (7-en, mint a gonoszok) a Csodaforrás felé. A forrás jégcsapokkal tarkítva tárulkozott elénk és mutatta meg téli szépségét. Ekkor még senki nem gondolta, de titkon remélte, hogy milyen és mennyi csodás látnivaló vár még ránk.
A forrást elhagyva elindultunk a MezÅ‘havas irányába. A hótalpakra ekkor még nem volt szükség,a bakancsok elegeknek bizonyultak. A MezÅ‘havast elérve nem csak az elénk tárulkozó csodás látványban gyönyörködhettünk, de Szél úrfi is tudatta velünk, hogy jelen van és szándékában áll elkísérni bennünket utunk során. Aztán szép lassan mindenki talpalt és felkerültek a bakancsokra a hótalpak is. A járást megkönnyítette, de sajna a kilátás sokszor az elénk és közénk tornyosuló felhÅ‘k akadályozták némiképpen. Utunk tovább folytatódott tovább a Bohodei nyeregben, majd az Istenek-havasa (1654 m) csúcsa mellett haladtunk tovább. Ide nem szaladtunk fel mivel még az út java hátra volt, így ez most kimaradt.
A Hideg-kút forrásból (1620m) mi a fáradt vándorok ihattunk és meglepÅ‘en friss, de nem túl hideg vízzel olthattuk szomjunkat. Köszöntük is a hegynek, hogy még ebben az idÅ‘ben is ellátott bennünket jótékony nedűjével!
Utunk során mindenki azt gondolta, hogy a civilizációt végleg magunk mögött hagytuk, azonban tévedtünk, mert egy motorosszános csapat bukkant fel (8-12), és haladtak el felettünk megtörve a természet csendjét! Aztán amikor tovább értünk egy nem igazán kedvderítÅ‘ látvány tárult elénk. Az egyik motoros szán a borókák fogságában ragadt! Azért a természet megbosszulta az ellene vétkezÅ‘k bűneit! A szánosnak nagy szerencséje volt, hogy pont arra mentünk így a 7 turista és a szános kirángattuk a szánt, a modern turista ezt követÅ‘en hálával búcsúzott a csapatunktól. Ekkora szerencse ritkán van egy életben azt beszéltük.
A havasokat pontosan 12-kor Kopott csapás nyergén hagytuk el és folytattuk utunkat a Pádis fennsík felé. Utunkat az Égett kÅ‘tÅ‘l a Szamos bazár irányába egy a hegyimentÅ‘k által lesatírozott a volt Czáráni úton folytattuk, ami nem is volt olyan kalandmentes mivel igen meredek lejtÅ‘n ereszkedtünk lefelé persze a hó nagysága nem igen csökkent, így a hótalpak még mindig hasznos társaknak tűntek. Majd átkeltünk a Bazári Kis Tunelt tápláló Kucsma kÅ‘ aljában elhaladó azonos nevű Kucsma patak vadregényes medrén. Ezt követÅ‘en ereszkedtünk le a Fortuna ligetbe ahol egy kis energiát pótoltunk, majd haladtunk be a Medúza-zug-on keresztül az Aragyásza barlangba.
Az igazi csoda itt tárult elénk a patak meder befagyva minden csillogott mintha egy gyémántokkal kirakott barlangba cseppentünk volna oly meseszerű volt, hogy az ember el sem tudja hinni. Egy kisebbfajta kiállítás tárult elénk. A mennyezetrÅ‘l a talajszintig oszlopos jégsztalagtitok mutatták, hogy a barlangnak van vízhozama. Megfagyott zuhatagok, tarkították utunkat, volt ott család, akik sétálnak a mezÅ‘n, gleccserszerű megfolyások, álló tömbök, madarak, és még a mennyezeten egy szarvasbogarat is felfedezni véltem. A látvány leírhatatlan volt mesebeli körülményekkel!
Azonban sajnos ezt a csodát muszáj, volt elhagynunk, mivel a sötétség hamar ereszkedik ebben az idÅ‘szakban. Azért még visszanézve sikerült egy szép képet csinálni a Babilon kapuról! A kis csapatunk itt ismét hótalpat kötött a bakancsra és elindultunk a tovább mire a Varasó házhoz értünk a sötétség Angyala teljesen körbefont minket. A hét fejlámpa által kibocsájtott fényen kívül más fényforrásra nem számíthattunk mivel a csillagokat sűrű felhÅ‘k takarták el szemünk elÅ‘l!
A Pádisi erdészház elÅ‘tt haladtunk tovább majd a Boga kilátóhoz vezetÅ‘ letérÅ‘ mellett haladtunk el és érkeztünk a pádisi útra. Bogába a kék-fehér turista úton jutottunk le. Igazi csemege a végére maradt, mert egy kb. 100-150 m szakaszt a turistaútról letérve a patakmederbe le és a pádisi útra fel, tettünk meg igazi csemege volt a nap záróakkordjaként. A szállásadónk meleg lakókocsikkal várt bennünket ahol a megfáradt bihargók lepihenhettek egy kis idÅ‘re. Ezen a napon 25 km tettünk meg, azért egy kicsit elfáradt a csapat!

A második napunk!

Reggeli ébredést követÅ‘en gyors pakolás majd némi kalóriapótlás után elindultunk a kék fehér kereszten lefelé a Boga telep irányába, majd egy éles jobbos után felfelé haladtunk a Csonka kÅ‘ irányába. A kilátás magáért beszélt a gerincen haladva elérkeztünk a legmagasabb pontjára ahonnan az egész Boga telep tárulkozik a turista szemei elé, ezek után utunkat a Háromkirály vízesés felé vettük. A vízeséshez érve a vízzuhatag helyett jégzuhatag tárulkozott elénk az átmérÅ‘je több méter nagyon impozáns látványt nyújtott. Kis várakozást követÅ‘en mentünk tovább a lenti vízesésekhez ahol hasonló csoda fogadott bennünket. A természet mindig tud újat és csodálatosat produkálni az ember segítsége nélkül!!!!
A Háromkirályt elhagyva leereszkedtünk a Boga völgybe majd meglátogattuk Schmidl vízesést ahol szintén a teljes zuhatag jégtömbé fagyva mutatta szépségét. A látvánnyal nem tudtunk betelni, de sajnos rá kellett döbbennünk, hogy utunk sajnos itt véget ért és vissza kell, induljunk, mert a tervezett túránk ideje lejárt.
Így telt a február elsÅ‘ hétvégéje, ami azt hiszem, örök élmény marad a túrán résztvevÅ‘knek.
Ez egy igazi "Téli csemege Atitól" volt!

Üdv potika

Ui.: A teljesség igénye megkívánja, hogy elmondjam Nagy Ati „cenzúrázta” és segítet ki a leírásomat. :-)

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 0 vendég van a webhelyen.