Bejelentkezés

Jankuly Imre
Utazás:
saját autókkal

Módosult az útvonal és a találkozóhely:

2014 március 15 reggel 8 óra (Magyar idő szerint)
Új találkahely ITT; N46 28.586 E22 44.374

A Nagy Bihar -Csúcs megmászása
Helyszín megközelítése;

Gyula felöl; A határ után nemsokára beérünk Kisjenőre (Chisineu-Cris), itt balra térünk, és pár száz métert megyünk Várad felé a 79-es főúton. Kb.800 méter után jobbra fordulunk a 79A útra. Ezen szép lassan beereszkedünk a Fehér Körös völgyébe, majd Borosjenőnél (Ineu) át is kelünk rajta és haladunk Vârfurile (Halmágycsúcs) felé, ahol balra fordulunk a 76-os útra Stei felé, de nem megyünk be Vaskohra, hanem még előtte Biharlonkánál jobbra feltérünk a szerpentines 75-ős útra, ami felvisz a Bihar hágóra. Itt megkeressük a parkolót, ami a Négy Évszak hotel után kb 300 méterre van, innen lehet bemenni a Skipass Hotelhez.
Nagyvárad felől; Belényes, Stei, Lunca, és innen ugyanaz, mint fent.
Torda felől; a 75-ös úton megyünk fel végig az Aranyos völgyén.

A hómentes tavaszi erősen nyárba hajló strandpapucsos fürdőnacis időre előre nézve, a következőket terveltem ki, mindenki örömére;

Találkozó; N46 28.586 E22 44.374 Galbina falunál lesz 900 méteres tszf-en. Innen a Cepelor völgyön indulunk fel jó kis makadásmos utakon. Időnként rövidítünk egy- egy nagyobb szerpentínkanyart, majd áthajlunk a Bucura völgybe (itt van egy vízesés amit még nem láttam) majd egyszer csak fantasztikus havasi réteken feljutunk a Kis Bihar csúcsra (1769 m) itt megnézzük (már ha van mit nézni a rajta) a lezuhant MIG- et. Ha ezt megláttuk megünnepeljük márc 15-öt a Nagy Bihar csúcson, majd lefelé vesszük az irányt a Vércsorog völgyön, ahol megnézzük a (dinós) Vércsorog vízesést... kb ennyi.
A táv a tervek és mapszösz szerint 22,8 km 950 szint..... ez már régóta tervben van nálam csak eddig nem adódott hozzá időjárás, ám ez most hibátlanul megvan...

A találkapont (fenti koordináta) a Galbena és a Cepelor völgy közt van ez lenne a legjobb hely ha elférünk. Ezt a mapszösz egy parkolónak jelöli az úton, nem tudom hány férőhelyes.
Előtte 800 méterrel van a Casa Noastra panzió, lehet ott is parkolni talán, meg bent a Cepelor völgyben van jelölve 3 panzio is az első a Dorina ami még szóba jöhet, de ha mindenütt csak egy két hely van akkor is le tudunk parkolászni valahogy remélhetőleg. Bárhol is sikerüljön megállni a kiindulási pont a Cepelor völgy előtti parkoló lesz (a megadott koordinátán).

Lefelé a Vércsorog völgyön jövünk le gyalogosan így célszerű a Vércsorog és a Cepelor völgyek közt parkolászni valahol.

További kérdésekre;
A mohapafrany@citromail.huemail címen
vagy a 209337870-es mobilszámon tudok válaszolni
a helyszínen a 0745460422 –es orange számon lehet hívni, vagy smst küldeni
Honlapunk címe pedig; www.mohapafrany.hu

Moha és Páfrány (Imi)

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 0 vendég van a webhelyen.