Bejelentkezés

nem kerékpározok
Összes szavazat: 91

Bihar-hg. időjárása

Nyílt túra: Király-erdő Erdődámos-Ponoras-karszt-fennsík, Toaia-barlang, Rosia környéke

Esemény dátum:

Hürkecz István
                               Kristófné Vandlik Edit
                               BenkÅ‘ Gabriella Emese

A megbeszélt idÅ‘ben indultunk utunkra, és éppen idÅ‘ben érkeztünk a találkozó helyre. Megtárgyaltuk a túratervet, majd némi ételt vettünk magukhoz, és indultunk autóinkkal a Dámosba vezetÅ‘ szurdok-völgyön keresztül.
Az elsÅ‘ nap barlangokat látogattunk, (Páfrányos, Intorsuri, Valau..stb.) és egy 15 km hosszú körtúrát gyalogoltunk végig, csodáltuk a kék eget és a gyönyörű felhÅ‘ket, a hangafűvel terített tájat, imádkozó sáskát, és lovakat, birkákat, sorolhatnám, de talán számomra érdekes és látványos Å‘szi kikericsmezÅ‘t! Elhaladtunk pár víznyelÅ‘, és dolina mellett. A természetvédelmi területhez érve fotóztunk, majd geoládáztunk. Megkerestük a Toaia-barlang bejáratát, a sziklákra kiállva, megszédülve néztük az alattunk tátongó mélységet, majd a völgybe sétálva a lapos víznyelÅ‘ket. Dámos-Ponoras- karsztfennsíkot megkerülve, erdei utakon, szedret, és más elcsent gyümölcsöket majszolva tértünk vissza a parkolóba. Szép idÅ‘nk volt, jól éreztük magunkat. A Mohapáfrány menedékházban aludtunk.
Másnap Rosia, szórvány települést jártuk körül a környezÅ‘ dombokon, megnéztük a környék látványosságait, és gyönyörködtünk az elénk táruló panorámában, a Bihar teljes vonulata jól kivehetÅ‘ volt, elÅ‘térben a Harasztos-magura! A nyári meleg napsütésben jól elfáradtunk, kitikkadva, éhesen-szomjasan nekiestünk a maradék kajának, majd némi tisztálkodás, öltözködés után hazaindultunk!
Remélem mindenki jól érezte magát, kivételesen nem volt „patak-túra, hason csúszásos, barlangos, és esÅ‘s bÅ‘rig ázós, esemény”!
Ha valamit rosszul írtam elnézést kérek, ha másnak több maradt meg az emlékezetében, kérem írjon másik beszámolót!

Üdv:Gabi

Képek a túráról.

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 0 vendég van a webhelyen.